these are hard times for dreamers (quiet_fractures) wrote,
these are hard times for dreamers
quiet_fractures

SGU Chloe/Scott

My love for them in picsapm form because I cannot express myself with words.



1x02: Air


Chloe: I can't believe my dad has gone. I watched him die, and I still just can't accept it.
Scott: Tell me about him.
Chloe: Why?
Scott: The man died so I could live. I'd like to know a little more about him.
Chloe: No matter how tired he was, or how long he'd worked, or what was going on in his life, he always had time to listen to me. I'd go on and on, but he never preached. He never told me what to do even though sometimes I wished he would. He would just listen, and then he would tell me that he loved me. The best part was, if I'd had a fight with my mom, he never took sides.
Chloe: Oh God. My mom. He was her whole life. She probably thinks we're both dead.
Scott: All I know is that he wanted you to go on.
Chloe: I know.
Scott: I've gotta get back to the search. You gonna be OK?
Chloe: I don't know.
Scott: Fair enough.


1x03: Air


Chloe: I brought you some water.
Scott: I still have some.
Chloe: You really need to drink it.
Scott: I'm fine.
Chloe: Everyone appreciates what you did.
Scott: Did Rush say how long they'll last?
Chloe: He's not sure.
Scott: How are you? My parents died in a car crash when I was four years old.
Chloe: No! I'm sorry.
Scott: And the priest who raised me - he pretty much drank himself to death when I was sixteen.
Chloe: My God!
Scott: I'm sorry - I'm not trying to diminish what you're going through ...
Chloe: I know.
Scott: I think my point is, there's just some things you never get over. That's just the way it is. You go on through ... best as you can.


1x04: Light


Scott: I was hoping to find a planet, grow some food - not that I know a damned thing about farming.
Chloe: You sound pretty sure we're both going.
Scott: Yeah. Yeah, maybe I am.
Chloe: Has he told you we're the two he's picked?
Scott: No, it's just obvious.
Chloe: How?
Scott: There's-there's only two qualified pilots on the ship - me and the colonel. He took himself out, so..
Chloe: Yeah, well that explains you. Why me?
Scott: Come on, Chloe, he has to pick you.
Chloe: Why?
Scott: You're the daughter of a U.S. senator. He's probably been ordered to.
Chloe: Being a senator's daughter isn't going to help anyone survive on that planet - and I think the colonel's the kind of man who makes his own decisions. I'm not one of the two, Matt - at least, I shouldn't be. I don't even know if I wanna be.
Scott: Don't say that.
Chloe: There's still a chance that I'll get chosen in the lottery - but if I don't, I want you to know that I have probably felt closer to you in these past few days than I have ever felt to anybody. So if this is goodbye
Scott: It's not.
Chloe: It might be. I'm glad he's gonna pick you.
Scott:: I want you there.
Chloe: Yeah, well, what are the odds? One in five, one in six?
Scott:: Something like that.
Chloe: Well, we'll see.

1x06: Water


James: There was a tremor. Lieutenant Scott fell into a crevasse.
Chloe: Oh my God.
James: He's OK, just stuck.
Chloe: Do they have enough air?
James: Colonel Young says he's got it under control. I just, um ... thought you would wanna know.


1x08: Time


Rush: I'm sorry to have to tell you we've already lost four people. Doctors Franklin and Volker, Lieutenant James ... and Chloe.
YOUNG: Copy that. Check in again in ten minutes. Lieutenant. Lieutenant, we need you. Scott. Scott. We need you.


1x09: Life


Chloe: A son! Wow! That is, um ... it's wild!
Scott: Yeah, tell me about it!
Chloe: What's his name?
Scott: Matthew. I've got an eight year old kid named after me. How weird is that?!
Chloe: Are you OK?
Scott: Yeah. It's a lot to deal with. I'm a little angry that she didn't tell me, that I couldn't be there for him.
Chloe: Look, one more year and then you can take him to soccer games and Little League. What's the mother like?
Scott: She's got her issues.
Chloe: You two were close?
Scott: Not really. Well, um, yeah, you know, for a short time, but things happened, we lost touch.
Chloe: Until now.

1x11: Space


Chloe: We have tomatoes! We finally have tomatoes!
...
Scott: Can you believe it? Tomatoes!



Greer: Where are you going?
Scott: To try and save Chloe.
...
Greer: Not like you, taking the shuttle without asking.
Scott: He'll say no, and I don't wanna disobey an order. You got a problem with that?
Greer: You wanna save her? Do it.
Scott: I'm going. You don't have to.

1x13: Faith

Greer: We call that "cold".
Greer: Yeah.
Scott: Yeah. It's gonna take a little time.


Scott: You coming too?
Chloe: Is there a problem with that?


Scott: Hey. You OK?
Chloe: Yeah.
Scott: Homesick for Destiny? Only a few more days ‘til we head back.
Chloe: Honestly, no. I'm not. I like it here. I'm starting to wonder if Doctor Caine is right - that it's no accident we found this planet.
Scott: We were brought here by God?
Chloe: Or whoever. I don't know. I mean, if some alien beings are powerful enough to create this place, maybe there is some kind of higher power in the universe that knew we were in trouble; put this planet here for us to find. Maybe it's time we stopped thinking about ...


Chloe: You might wanna give her some time.
Scott: What? We're breaking camp and she just takes off without telling me.
Chloe: She's thinking about staying here. A lot of people are.
Chloe: Come on, you can't be surprised. You've heard people talking about it. They like it here.
Scott: OK, I like it here too, but we cannot stay. It is out of the question.
Chloe: Why not? If people wanna stay, they have the right ...

1x16: Sabotage / 1x20: Incursion pt2 / 2x01: Intervention / 2x01: Aftermath

Scott: Yeah, there's no sign of Eli or Chloe. There's no fatalities on our side except for Rivers.
Greer: They must be hiding somewhere.
Scott: I hope so.
Greer: Look, that boy would take a bullet before he'd let them touch a hair on her head. Lieutenant. Don't get distracted.
Scott: I'm not, I'm not. I just, uh ...I just wanna get this done with.


2x04: Pathogen

Scott: Where are we?
Chloe: What?
Scott: You-you and me, our relationship. I mean, if we'd met in a different situation away from the ship, would we still be together?
Chloe: Of course.
Scott: It's just ...... this is all kinda new to me, you know? I've never been, like, great at relationships and ... I just wanna make sure that I don't mess this up. You've been kinda quiet lately, so I start wondering, thinking, "God, she's ..."
Chloe: Matt.


Scott: You OK? Look, uh, just let me know, and we'll get you whatever you need. The colonel's just doing this as a precaution.
Chloe: What do they think is happening to me?
Scott: They don't know yet.
Chloe: I feel like I'm slipping away bit by bit.
Scott: No. No, we're gonna figure this out. We're gonna fix it, I promise.



2x05: Cloverdale


Chloe: Now I have to stay.
Rush: Oh, you didn't, did you?
Chloe: It wasn't that hard. It doesn't even hurt that much.
Eli: Chloe, why would you do that?
Chloe: They weren't going to let me stay. Now they have no choice.
Eli: And now you can't come back!
Rush: She's already made up her mind.
Chloe I'm sorry, Eli, but I had to do this.
...
Rush: Chloe. Before I go, please tell me you didn't do this to keep a dying boy company.


And in this episode I fell in love with them. The last five minutes with the vows cutting between the blood transfusion. It was so perfect. Okay if they break them up or Chloe dies, I will be extremely pissed. Stargate PTB already killed one of my OTP's, I will not forgive them for killing another one.

2x05: Cloverdale


Rush: Dearly beloved we are gathered here in the face of this company to join this man and this woman in matrimony. It is not to be entered into unadvisedly or lightly but reverently, discreetly, advisedly and solemnly. Marriage is the union of husband and wife in heart, body and mind It is intended for their mutual joy and for the help and comfort given one another in prosperity and adversity. Through this union, Matthew and Chloe make a commitment to embrace their dreams realise their hopes, and to accept each other's failings. We are here today to witness this occasion that marks the celebration of love and commitment with which this man and this woman begin their life together. If any person can show just cause why they may not be joined together let them speak now, or forever hold their peace. Do you, Matthew, take Chloe to be your wife? Will you love her, comfort her, honor and keep her in sickness and in health for richer, for poorer, for better, for worse in sadness and in joy and forsaking all others, keep yourself only unto her for as long as you both shall live?


Tags: picspam, sgu
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 3 comments